Ceļojumu apraksti Sabiedriskais transports Eiropā

Ceļojums uz Budapeštu un Slovēniju – 1. daļa – brauciens ar satiksmes autobusiem.

Ir 2016. gada augusta beigas un mēs, četru cilvēku ģimene (divi pieaugušie un divi pusaudži) dodamies apskatīt šo interesanto valsti.

Sākumā visam ir ceļojuma plānošana. Tā kā uz šo reģionu lidmašīnas biļetes nav tās lētākās, tad kā alternatīvu atrodam braucienu līdz Budapeštai ar autobusu, un tālāk ar nomātu automašīnu uz Slovēniju. Ieplānots arī 1 dienu pavadīt Budapeštā. Autobusa biļetes pirku aptuveni divus mēnešus iepriekš, meklējot labākās cenas. Braucienu uz Budapeštu no Rīgas piedāvā Lux Express un Ecolines. Ecolines piedavā aizbraukt 30 stundās par cenu 100 EUR, tāpēc šo variantu atmetu uzreiz. Lux express piedāvājumā bija 25 h brauciens pieaugušajam par aptuveni 48 EUR un bērniem atlaides. Taču, kad dažas dienas vēlāk biju gatava pirkt biļetes, cena bija izaugusi un visdārgākais izrādījās posms līdz Viļņai. Tāpēc sāku meklēt vēl citus variantus un sāku skatīties arī Polskibus piedāvājumu.

Rezultātā nonācu pie risinājuma, ka līdz Suwalkiem braucam ar savu mašīnu, tālāk ar PolskiBus līdz Varšavai, tad ar PolskiBus līdz Krakovai un līdz Budapeštai ar Lux express.

Kopējās turpceļa autobusa biļešu izmaksas iznāca uz visiem četriem 52,63 EUR.

Suwalki-Varšava 14.11
Varšava-Krakova 13.12
Krakova-Budapešta 25.40

PolskiBus piedāvā biļetes, sākot ar 1 zl (aptuveni 23 centiem). Secināju, ka par šādu cenu, laicīgi pērkot, piedāvā vienu biļeti uz reisu, savukārt nākamā maksā 9zl, bet standarta cena ir aptuveni 39 zl, ja pērk neilgi pirms izbraukšanas dienas. PolskiBus nepiedāvā bērniem atlaides, kā arī vietu numuri autobusā nav norādīti. Lai tiktu pie lētākā varianta, mēģināju pirkt vienā piegājienā 1 biļeti, tad 2, tad atkal 1, bet secināju, ka pērkot uzreiz visas 4 biļetes, pirmajai tiek dota mazā cena (1 zl, otrai – jau lielāka, trešai un ceturtajai vēl lielāka), tā kā nav jēgas pirkt katru biļeti atsevišķi – labāku cenu nedabūsiet.

Tā kā ceļojums notika ar divām autobusu satiksmes sabiedrībām, tad raksturošu abas.

PolskiBus piedāvā braucienus ar sarkaniem divstavīgiem autobusiem, kuros ietilpība varētu būt ap 70 personām. No ārpuses šie autobusi izskatās skaisti, taču patiesībā ir ļoti maz vietu kājām. Ja paņemsiet salonā bagāžu (kaut vai skolēna mugursomu), to nebūs, kur novietot. Pie kājām vienkārši nav vietas, zem sēdekļa to nevar pabīdīt, augšā otrajā stāva pasažieriem ir aptuveni 20 cm augsta vieta, kur šo somu ir grūti ievietot. Pirmajā stāvā sēdošajiem viespār nav augšā pat šo 20cm, kur somu novietot. Posmā Varšava – Krakova autobuss bija piepildīts līdz pēdējam pasažierim. Tā kā iekāpt izdevās vieniem no pēdējiem, tad sēdvietas blakus nedabūjām. Krēsli bija neērti un, tā kā kājas nebija kur izstiept, tad 5 stundu braucienā sāka sāpēt mugura. WiFi autobusā bija labs.

Pēc PolskiBus, pārsēžoties, Lux express, sapratām, cik ļoti ērti ir šie autobusi – gan daudz vietas kājām, sēdekļu atzveltnes var nolaist. Ir vieta, kur novietot arī nelielu somu. Pieejami bezmaksas karstie  dzērieni un ūdens pudelēs,  labs WiFi. Ir atlaides bērniem. Ir numurētas sēdvietas.

Braucot ar šo pārvadātāju kompānijām, jārēķinās, ka autobusi var nepieturēt standarta autoostās. Piemēram, Lux express Varšavā, pietur ārpusē autoostai, tāpat PolskiBus Suwalkos arī pieturēja autoostas ielas malā, nevis numurētajās izbraukšanas vietās. Tāpēc, vēlams, iepazīties precīzi ar pieturvietām internetā, citādi autobuss var doties ceļā arī bez Jums.

Misēklis mums gadījās  Varšavā. Šeit nākamais reiss bija no citas autoostas un biju sagatavojusi informāciju, kā ar metro pārbraukt no izkāpšanas vietas līdz iekāpšanas vietai. Pērkot PolskiBus biļeti, tiek piedāvāta tikai viena izkāpšanas vieta, taču, reāli autobuss Varšavā pietur kādās 5-7 pieturās. Poliski tiek minēti pieturvietu nosaukumi, taču, tā kā domājam, ka jābrauc līdz galapunktam, tad neizkāpām pereizajā pieturā. Kad izskatījās, ka autobuss brauc ārā no Varšavas, izkāpam, bet izrādījās, ka metro tur nav un bez informācijas uz vajadzīgo nākamo autoostu nenokļūsim. Tāpēc braucām ar taksometru uz 10km tālo autoostu.

Vēl viens secinājums, ir ka starp reisiem vēlama 1 stundu starpība, jo Polijas ceļu remontu dēļ, reiss Krakovā iebrauca pusstundu vēlāk. Atpakaļceļā, līdz ar to atcēlu braucienu no Varšavas uz Suwalkiem ar PolskiBus, jo starp reisiem būtu 40 minūtes, kuru laikā jāpārbrauc uz citu autoostu. PolskiBus ir iespējams biļetes atgriezt, taču tiek iekasēta 5zl komisijas maksa par atgriešanu. Nauda uz kontu tika atskaitīta 2 dienu laikā. Šim ceļa posmam izvēlējos Lux Express, kas gan sadārdzināja braucienu, taču radīja drošību, ka nenokavēsim reisu, kā arī braucienu ērtakā autobusā.

Atpakaļceļā visus posmus veicām ar Lux express – izmaksas uz četriem – 80 EUR

Budapešta-Varšava 48
Varšava-Suwalki 32

Vēl piebildīšu, ka savu automašīnu Suwalkos nolikām  bezmaksas stāvvietā pie autoostas, kur tā mūs sveika un vesela pēc 10 dienām sagaidīja.

Ceļojuma apraksta 2. daļa
Ceļojuma apraksta 3. daļa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


deviņi × = 18