Ceļojumi pa Eiropu

Ceļojuma apraksta 1. daļa
Ceļojuma apraksta 2. daļa
Ceļojuma apraksta 3. daļa

Ar Lux express pēc saraksta  Budapeštā bija jāiebrauc 22:40 vakarā, taču autobuss iebrauca gandrīz stundu agrāk.. Lux express autobuss pietur pieturvietā pie Nepliget metro stacijas. Internetā bijām izpētījuši, kā nokļūt līdz mūsu naktsmītnei. Sākumā braucam ar metro, pēc tam ar autobusu. Biļešu automātā metro stacijā iegādājāmies biļeti grupai 24 stundām. Šāda biļete derīga līdz 5 cilvēkiem. Pērkot, jānorāda laiks, no kura biļete derīga – vai nu pašreizējā brīža, vai arī var izvēlēties brīvi izvēlētu datumu un laiku. Par biļetēm var maksāt skaidrā naudā vai ar bankas karti. Tiek izdrukāta papīra biļete ar laiku un datumu, līdz kuram biļete derīga. Biļetes cena – 3300 HUF, jeb aptuveni 10.70 EUR . Budapeštas metro nav citās pilsētās ierastā kārtība biļešu validācijai, kur atveras vārti, ļaujot ieiet, ja biļete ir validēta. Šeit vienreizējās braukšanas biļeti validē biļešu validatorā, bet laika biļetes vienkārši jānēsā sev līdz un jāuzrāda kontrolei. Jāsaka, ka pusotrā dienā, braucot ar sabiedrisko transportu diezgan daudz reižu, ar kontroli nesastapāmies. Autobusos un tramvajos, biļeti jāuzrāda vadītajam, bet vienreizējās biļetes jāvalidē. Iekāpšana caur pirmajām durvīm.

3. metro līnija, ar kuru sanāca braukt pirmo, ir viena no vecākajām Budapeštā. Tajā kursē aizvēsturiski metro vilcieni. 1. līnija, kuru izmantojām nākamajā dienā ir vēl eksotiskāka ar vēl vecākiem metro vilcieniem. Pārējās metro līnijas ir mūsdienīgas.

Par mūsu naktsmītnēm Budapeštā lasīt šeit.

Otrajā rītā devāmies pilsētas apskatē. Atkal izmantojam sabiedrisko transportu, lai nokļūtu centrā. Sākumā devāmies meklēt vietu, kur paēst brokastis. Pēc brokastīm devāmies ar kājām pāri tiltam uz Budas pusi. Šeit apskatījām Zvejnieku bastionus un skatu uz pilsētas Peštas pusi. No šejienes paveras skaists skats uz slaveno Parlamenta ēku. Ar autobusu pārbraucām pāri tiltam uz pilsētas Peštas pusi un devāmies pastaigā gar Parlamenta ēku. Jāsaka, ka ēka iespaidīga.

Pēc tam devāmies uz Margaretas pussalu, kur ik pa stundai notiek muzikāls strūklaku šovs. Pa dienu, katrā pilnā stundā tiek atskaņoti trīs vai četri skaņdarbi, bet deviņos vakarā ir pilna programma 55 minūšu garumā, kas tumsā izskatās ļoti krāšņi. Noskatījāmies vienu mazo šovu un pastaigājām pa salu, bet tā kā vēderiņi prasīja pusdienas, devāmies atpakaļ uz pilsētas centru, meklēt pusdienošanas vietu. Atradām pašapkalpošanās ēstuvīti, kur ar savu paplāti var izvēlēties ēdienu. Paņēmām gulašzupu. Bijām gaidījuši kaut ko labāku. Zupa sastāvēja no liellopu gaļas gabaliņiem un kartupeļiem. Mums likās, ka tajā būtu jābūt paprikai, bet to nemanījām. Porcijas gan Ungārijā liek lielas.

Vakarpusē vēlreiz  atgriezāmies Margaret pussalā. Šoreiz pastaigājām vairāk pa salu. Ejot uz priekšu, aiz strūklakām, atklājām jauku laukumu ar skaistiem puķu apstādījumiem. Deviņos vakarā noskatījāmies muzikālo strūklaku šovu. Ieteiktu visiem to apmeklēt.

Pēdējais Budapeštas apskates objekts mums bija kalns ar Citadeli. Vakarā no tā paveras brīnišķīgs skats uz visu pilsētu. Tā kā mūsu naktsmītnes atradās netālu no Citadeles, tad ar kājām devāmies uz leju, uz mūsu hosteli.

Nākamais rīts mūs sagaidīja ar spēcīgu lietu. Ar metro un tālāk ar autobusu devāmies uz Budapeštas F. Lista lidostu, kur nomājām automašīnu. Izvēlējāmies nomāt mašīnu lidostā, jo auto nomas pilsētas centrā nestrādā laikā, kad mums nāktos auto atgriezt.